Nu tar vi en paus

Nu tar vi en ordentlig paus från allt vad internet heter, och detta pga en ny datakrasch. Jag tänker nu formatera om hela datorn och installera om alla program som jag använder.

Men denna gång hade jag allt gjort backuper på allt, så man kan ändå säga att jag är back in business. Men jag väljer ändå att formatera om hela datorn och installera nya program.

Så det kommer inte att bli så mycket uppdateringar nu under december utan fokusen kommer att hamna på hundarna samt förberedelser inför julfirandet och nyårsfirandet med familjen.

Alla hundarna mår bara bra, och tycker att det är skönt att allt börjar återgå till normala rutiner med dagliga långpromenader. Valparna Kekke och Trazzel får sitta i ryggsäcken i omgångar när vi är ute i skogen, så de inte blir alltför trötta.

Jag hade tänkt att ställa ut Kekke, Trazzel och Kanel på SSRK/Berslagens utställning i januari månad, men ser då att de har börjat följa SKK rekommendationer att valpar mellan 4-6 månader inte får ställas ut. Så det blir att vänta lite med deras vänstervarv ett tag till, Cheéri har tappat all sin päls och hinner säkert inte få tillbaka den under januari så henne ställer jag heller inte.

Det går även bra för husse och lilla Beauti, hon hjälper husse på dagarna i hans arbete. Hon är dock otroligt glad när hon får komma hem och busa lite med sina "syskon" Kekke och Trazzel. Under kommande helg ska vi försöka ta oss i kragen och fotografera alla hundarna inför ett julkort och hoppas samtidigt att det blir något bättre väder, än vad vi har just nu.

Jag har börjat fylla forumet med 2009 års tävlingar, även ni som är medlemmar kan fylla på med egna tävlingar som ni hittar.

Det har även varit andra advent och ännu har jag tyvärr inte hunnit fått upp mer än några adventsstjärnor och adventstakar, men det ska bli ändring även på det eftersom mitt älskande barnbarn Linus kommer hit och firar jul.

Om jag inte skriver nu på ett tag, så har ni fått en förklaring så nu önskar jag Er alla en riktigt fortsatt sköna adventshelger framöver.

2.a advent

Gästbok

Avdelare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback