Fundering

Jag har nu efter många funderingar beslutat att följande valpar från sista kullen ska få stanna i kenneln och visa sina framtassar:

* Dark Flyer´s No One Sandpiper "Kekke"

Info om Kekke: Varför Kekke blir kvar är för att jag hade beslutat mig för att spara en hane, men för att inte han på något sätt skulle jämföras med min älskade Raven så blev det självklara valet den brune hanen. Men Kekke har redan börjat visa vad han vill, så att få börja jobba med denna kille ska verkligen bli en härlig utmaning för mig.

Kekke

* Dark Flyer´s Hold On Sandpiper "Capich"

Info om Capich: Om allt går som det ska så kommer Capich att bli norrlänning och bo hos en av mina bästa vänner. Han är den hanen som troligtvis kommer att bli mest lik min älskade Raven, med tanke på att han startade sitt liv på nästan samma sätt som Raven gjorde. Att födas på ett litet annorlunda sätt......

Capich

* Dark Flyer´s Call Me Sandpiper "Trazzel"

Info om Trazzel: En liten dam som trasslade till både mina och husses funderingar om vem av tikarna som skulle stanna. På något sätt så var det hon som bestämde att just hon skulle stanna. Hon påminner också väldigt mycket på sin moster Pyret vilket gör att hon kommer säkert att trassla till det för både mig och husse även i framtiden. Därav fick hon namnet Trazzel

Trazzel

* Dark Flyer´s Pick Me Up Sandpiper "Kanel"

Info om Kanel: Att jag även bestämde mig för att behålla Kanel blev bestämt så sent som under helgen, hon är otroligt lik sin syster Trazzel i sitt beteende och det är detta som gör att även hon får stanna. Dock kommer Kanel att bo hos goda vänner, men tränas och tävlas av mig.

Kanel

Jag kanske återigen har tagit mig vatten över huvudet, men blickar man tillbaka på Woodpecker kullen så är det ju egentligen inte så stor skillnad. Jag ordnade ju så att Myzan, Tyzon och Pyret blev SVCH samt Girre (dock hade Martina tränat Girre lite innan jag tog över). Tyzon och Pyret har jag även startad på jaktprov och hållt helt själv i träningen, och många gånger har det inte varit helt lätt eftersom Tyzon inte bor hemma.

Det som blir skillnad nu är att Trazzel och Kekke kommer att bo kvar här hemma och Kanel kommer att bo jättenära mig samt att matte är otroligt intresserad att vilja hjälpa mig och lära sig hur träningen går till.

Om du är intresserad av att arbeta [jakt, lydnad m.m] med din hund så finns det lovande, underbara valpar kvar att tinga. För mer info gå in på **hemsidan**, eller varför inte slå en signal. Denna vecka är jag anträffbar hela dagarna och jag berättar gärna mer om valparna och kombinationen.

Grafik

Gästbok

Avdelare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback