Rävbesök

Vi har fått sällskap här hemma av en räv. Den är otroligt tjock och fin, inte en tendens av skabb. Jag och hundarna har en längre tid haft funderingar på vad som har flyttat hit, för jag har hört något "skälla" och hundarna snusar i backen som bara den. Och nu har vi äntligen sett "spöket", och räven verkar inte så jätteskygg utan stod och tittade på mig och hundarna bra länge innan den travade vidare i lugn takt.

Eftersom jag fortfarande känner av förkylningen så blir det inga avancerade träningspass för hundarna utan bara härliga skogspromenader, och idag tyckte nog hundarna att det var extra skönt då det snöade när vi var ute. När vi stannade för det obligatoriska fikat så var det flest tassar uppe i vädret än på backen.

Det är synd att man glömmer ta med kameran, för det såg ganska roligt ut när alla hundarna ligger och rullar sig i snön och bara myser.

I helgen åker saxen fram, måste ju finputsa på valparna inför utställningsdebuten. Sen ska det försökas att ta nya uppställningskort på resp. hund.

PennmouseHa en underbar helg

Gästbok

Avdelare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback